Tuesday, August 30, 2011

Maaria Päivinen: Minä rakastan sinua nuori mies


"Minä rakastan sinua nuori mies, jonka selkää läikyttävät pienet linnut, perhosetkin, kärpästen suma, rakastan niin että kipeää tekee, ja sinä pidät sinun syliäsi väärän ihmisen välissä, sinä pidät sinun ehdotonta, ylpeää syliäsi väärässä asennossa avoinna, ja minä rakastan sinua, rakastan niin että lähden, sinun huulillasi pimeä käytävä, minä rakastan sinua, rakastan kuin rautalanka.

Hänen laulunsa huurua.

Hänen laulunsa hautajaisten kohokohta, kyynelet vieraiden poskilla."

Maaria Päivinen (s. 1982) on opiskellut kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa ja julkaissut aiemmin teoksen Silja ja Mai (ntamo 2010), joka ”vyöryttää luettavaksi monikerroksisen, obsessoituneen naiseuskokemuksen” ja jossa ”lyyrisenkauniit, hempeätkin kielikuvat yhdistyvät raastavaan, ristiriitojen täyteiseen fyysisyyden kuvaukseen”. (Virpi Alanen, Kiiltomato.net)

Minä rakastan sinua nuori mies: 140x200 mm, 200 s., 978-952-215-163-6, sarjan ulkoasu Marko von Konow, kannen kuva Anni Halonen, paperikantinen

Ovh EUR 20,80

Osta verkosta (EUR 16,60 sis. toimituskulut Suomeen, kirjantamo.net)